SIGURANȚA ÎNAINTE DE TOATE

Duatlonul și triatlonul de la Buftea sunt destinate, în mare parte, sportivilor amatori, adică acelor persoane care au o viață activă, fac mișcare frecvent și folosesc bicicleta ca mijloc de transport, dar informațiile de mai jos sunt deopotrivă utile și celor mai experimentați.

Dezvoltămîn continuare și justificăm două dintre regulile la care ținem foarte mult și de a căror respectare depinde să ne bucurăm și noi, organizatorii, și voi, concurenții, de o competiție corectă și desfășurată în siguranță. Desigur că nu vom vorbi despre sancțiunile în cazul scurtării traseului sau în situația participării cu o bicicletă electrică, dar sunt două reguli de la proba de ciclism care se referă la AEROBARE și la BIDONUL CU APĂ, pe care o să le aprofundăm.

 

INTERDICȚIA DE A PARTICIPA CU O BICICLETĂ CU AEROBARE

De la a treia ediție a concursurilor de duatlon și triatlon de la Buftea, se întâmpla în 2016, nu a mai fost interzis mersul la plasă. Au impus-o configurația traseului de ciclism, precum și faptul că era aproape imposibil să nu se meargă la plasă, dat fiind distanța de 6 km a buclei de ciclism și lățimea de 3-4 metri a sensului de mers. Întrucât majoritatea sportivilor sunt amatori și sigur că nu toți știu să stea în plasa altui ciclsit – poate unii nici nu cunosc termenul, nici nu am ales să încurajăm mersul la plasă.

În schimb, pentru condiții de siguranță, a fost nevoie să interzicem participarea cu biciclete prevăzute cu aerobare. Riscul producerii unui carambol este mult mai mare atunci când sportivii rulează în pluton, decât solitar, iar aerobarele pot reprezenta adevărate arme în caz de impact. E adevărat că în câteva situații vigilența noastră a fost înșelată și câțiva sportivi au reușit să se infiltreze și cu astfel de biciclete în concurs. De la un an la altul, tot mai puține, însă.

Nu în ultimul rând, aerobarele sunt interzise și de regulamentul ITU (https://www.triathlon.org/uploads/docs/itusport_competition-rules_2018.pdf) din aceleași considerente.

În altă ordine de idei, bicicletele MTB sunt permise în concurs, dar dacă tinzi la un loc pe podium, chiar și la categoria de vârstă, ai mai multe șanse cu o cursieră. Nu obligatoriu, însă. Ciprian Bălănescu ar fi câștigat Duatlonul din 2015 pe un MTB cu slick-uri dacă nu ar fi fost descalificat din pricina scurtării probei de ciclism. 😉

 

OBLIGAȚIA DE A AVEA LA ÎNCEPUTUL CURSEI UN BIDON DE MINIM 0,5 LITRI PLIN CU APĂ FIXAT ÎN SUPORT LA BICICLETĂ

E foarte probabil ca după 5 km de alergare, pe parcursul probei de ciclism (20 km) să vi se facă sete, iar pe traseul de ciclism nu există punct de hidratare și nici nu vă puteți procura din exterior.

Nu există punct de hidratare la ciclism, în primul rând, din considerente de siguranță a sportivilor. Imaginați-vă ce s-ar întâmpla cu sticlele de apă, parțial pline, aruncate pe jos în viteză de sportivi! Vrem să eliminăm, pe cât posibil, orice situație care poate să provoace accidentări. În al doilea rând, este un concurs scurt, iar cei 0,5 litri de apă pe care îi puteți avea de la start cu voi sunt și necesari și suficienți. Vă este permis, de altfel, să aveți mai multă apă asupra voastră.

Tot din motive de siguranță, ușor de intuit, bidonul cu apă trebuie să fie fixat în suport pe cadrul bicicletei, ca să fie accesibil, nu în rucsac de exemplu.

 

În altă ordine de idei, la alergare treceți prin punctul de hidratare de 3 ori la prima fugă și de 2 ori la a doua, suficient, credem noi.

Parteneri