Mugur Fratila – Tipsuri de amator

Dacă plănuiești să participi la Duatlonul de la Buftea organizat de Asociația Pegas Triatlon Club în data de 25 martie 2018 și este primul tău concurs de acest gen, atunci poate îți faci timp să citești câteva sfaturi pe care le-am gândit special pentru tine, împreună cu unul dintre cei mai titrați sportivi amatori de la noi, Mugur Frățilă.

Fiind un Duatlon Sprint, vei alerga 5 km, vei pedala 20 km şi apoi vei mai alerga încă 2,5 km. În principiu, nu ai avea nevoie de cine știe ce pregătire ca să poți trece linia de finish cu fruntea sus, dar poate te vom ajuta să resimți mai ușor trecerea de la o probă la alta.

 

Mugur are la activ peste 100 de concursuri de duatlon și triatlon și, chiar dacă a depășit prima tinerețe, este într-o formă de invidiat. Are o voință de fier, își planifică cu foarte mare minuțiozitate antrenamentele și este într-un continuu proces de perfecționare, iar în curând va obține și certificarea internațională de antrenor de triatlon.

Tocmai pentru că este un sportiv amator, ne-am gândit că este și cel mai în măsură să poată oferi un sfat pertinent altui amator.

Până la urmă, aproape oricine poate să alerge 5 km, să pedaleze 20 km, apoi să facă încă o alergare de 2.5km, dar secretul în a finaliza concursul cu zâmbetul pe buze este să îți antrenezi mintea să îți asculte sufletul, pentru că nu toți pot în aceeași masură, însă, garantat, toți, vor avea aceeași bună dispoziție, cu medalia de gât, ne spune Mugur.

Obișnuiește-ți mușchii să accepte trecerea de la un sport la altul!

Daca pedalezi pe hometrainer, pentru că timpul liber și sezonul nu-ți permit întotdeauna să ieși din casă la pedalat, încearcă, pe cât posibil, să finalizezi antrenamentul cu o alergare ușoară, de 10-15 minute.
Daca ai o sesiune de alergare care nu te pune foarte tare în dificultate și dacă tot ai bicicleta pe hometrainer pregătită de asalt, finalizează cu o sesiune de 10-15 minute de pedalat usor. Mușchii se vor obișnui în timp cu trecerea de la un sport, la celălalt.  Mugur Frățilă

Cel mai greu moment însă, ţi se va părea cea de-a doua tranziţie, de la ciclism la alergare, când s-ar putea ca picioarele să nu te mai asculte, dar toate au un început, iar de acesta îţi vei aminti sigur cu amuzament. Însă, dacă vrei să faci față cu brio acestei treceri, e bine să o exersezi mai dinainte la antrenamentele tale descrise mai sus.

Parteneri